Vilkår og betingelser

1. Firma

Probat sin nettside er levert av Nye Probat AS, organisasjonsnummer 913016009. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.
Kontakt informasjon
Telefon nummer: 412 17 702, 476 15 973
Epost adresse: prat@probat.no
Postadresse: Thorvald Meyers gate 54, 0552 Oslo

2. Priser

Hvert element vist inkluderer mva i Norske kroner. I handlevogn ser du totalprisen inkludert MVA, frakt og betaling. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og eventuelt gebyr og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Alle tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ved kampanjer der fristen vises i annonser eller nyhetsbrev. Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk. Kontakt oss dersom du opplever noe feil og vi vil finne en god løsning.

3.1 Betaling

Betaling forekommer ved den valgte betalingsmetode i kassedel på nettside. Betalingsmåten levert av Klarna og Vipps.

3.2 Kortbetaling

Vår kortbetaling aksepterer følgende betalingskort; Visa, MasterCard og Maestro. Ved bruk av kredittkort vil transaksjon belastes ved vareforsendelse.

3.3 Vipps

Betaling med VIPPS gjennomføres ved bruk av mobilnummer og verifisering av mobilbank ID

3.3.1 Faktura & delbetaling

I samarbeid med Klarna tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Klarna. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på klarna.com

Ved valg av faktura sendes denne til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt inngå en delbetalingsløsning med Klarna AB.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Klarna AB, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Klarnas faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:

Klarnas kjøpesikkerhet for forbrukere

Standardiserte Europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

3.3.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Klarnas kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. For info om hvordan du kontakter dem – trykk her!

3.3.3 Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp

Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Klarna. Klarna tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

For info om kontakt med Klarnas kundeservice ved å trykke her.

3.3.4 Pris

En fakturaavgift kan tilkomme på faktura. For delbetaling påløper et månedlig gebyr i henhold til gebyr satt av Klarna AB.

4.1 Rabattkoder

Rabatt/verdikuponger kan ikke kjøpes, men gis ut i forbindelse med kampanjer og er gyldige i en begrenset periode. Rabattkuponger kan innløses kun én gang i forbindelse med en bestilling, og kun innenfor det angitte tidsrommet. Visse produkter kan være unntatt fra tilbudet. Rabattkuponger kan ikke benyttes til kjøp av gavekort. Vær oppmerksom på at minimumsbeløp for ordre kan gjelde for bruken av rabattkuponger.

4.2 Verdien på varen

Verdien på varen må tilsvare eller overstige verdien på rabattkupongen. Dersom rabattkupongen ikke dekker verdien på varen, kan mellomlegget betales ved bruk av en av de aksepterte betalingsmetodene. Verdien av rabatt/verdikupongen kan ikke betales ut i kontanter, og renter vil ikke påløpe. Rabattkuponger vil ikke refunderes dersom noen eller alle varene returneres.

4.3 Rabattkuponger

Rabattkuponger kan kun innløses før bestillingen er gjennomført. Det er ikke mulig å benytte rabattkuponger i etterkant. rabattkuponger kan ikke overføres til andre. Med mindre annet er avtalt, er det ikke mulig å kombinere flere rabattkuponger.

5. Gavekort

Gavekort kan kjøpes. De kan kun innløses for kjøp av Probatvarer, og ikke for kjøp av flere gavekort. Dersom verdien på et gavekort ikke dekker bestillingen, kan mellomlegget betales ved bruk av en av de aksepterte betalingsmåtene.

Gavekort kan kun innløses og innestående kan kun benyttes frem til bestillingen er gjennomført. Verdien på gavekortet kan ikke betales ut i kontanter, og renter vil ikke påløpe. Våre gavekort har gyldighet på ett år fra kjøpsdato, og denne datoen skal stå på ditt gavekort.

6. Frakt

En frakt kostnad på 25 NOK vil bli lagt til alle bestillinger under 800kr, med mindre kunden har en rabattkupong eller vi har kampanja med fri frakt. Bestillinger over 800kr har fri frakt.
Vil du hente i butikken vår i Oslo? Legg ved et notat til din bestilling, og vi refunderer frakten til deg når du henter din pakke.

7.1 Leveringsmetoder

Vi leverer varene med Posten, og du vil få en sporingskode når du bestiller hos oss, slik at du til enhver tid kan vite hvor varene dine befinner seg.

7.2 Leveranser

Vi er opptatt av rask levering! Ordrer plassert før 14.00 behandles på samme dag og leveres vanligvis i løpet av 1-3 virkedager, men ved stor pågang etter f.eks større salg kan man forvente at leveransen kan ta inntil 7 virkedager. Vi leverer pakken senest 30 dager etter at den bindende avtalen er inngått. Dersom du avbestiller varen som følge av forsinket levering vil betalingen din refunderes innen 14 dager. Det samme gjelder ved gyldig reklamasjon. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling. Vi er ikke ansvarlige for manglende levering dersom leveringen forhindres av forhold, eller konsekvensene av forhold, utenfor vår kontroll og som vi ikke med rimelighet kan ventes å ha tatt høyde for eller å ha kunnet unngå på tidspunktet for avtaleinngåelsen.

7.3 Skadede varer og reklamasjonsrett

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller defekter. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via butikken@probat.no for videre instruksjoner. Reklamasjonsretten er to år, og gjelder dersom ditt produkt har produksjons- eller materialfeil eller at det har oppstått skader som følge av vanlig bruk. Om produktet ikke har blitt håndtert forsiktig, vasket etter anvisninger, eller at feilen skyldes overdreven bruk har du ikke reklamasjonsrett.

8. Angrerett og retur

Ønsker du ikke varen likevel? Vi hjelper deg gjerne. Du har 14 dagers ubetinget angrerett. Dersom varen er sendt deg før du har fått kansellert ordren, er du selv ansvarlig for å returnere varen(e) og kostnadene retur medfører. Vi refunderer beløpet, eller sender deg en ny vare om du ønsker dette. Dersom bestillingen ikke er sendt, vil vi stoppe utsendelsen og refundere til deg straks vi mottar kanselleringen. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Alle merkelapper skal være på produktet ved retur. Ved retur – fyll ut og legg ved angrerettsskjema, eller send oss en mail til butikken@probat.no Alle returer sendes til Nye Probat AS, Thorvald Meyersgate 54, 0552 Oslo. Pass på å pakke varen forsvarlig.

Vi tar ikke imot returer sendt i postoppkrav. Dersom det er noe galt med varen fra vår side, vil vi også refundere portokostnader til deg for returen.

9. Plikt ved angrerett

Hvis du benytter din rett til å avbryte kjøpet, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene i retur fra deg. Du må betale returkostnadene når varene blir sendt tilbake. Vi dekker kostnadene ved å returnere de såkalte erstatningsvarer.

Ved å returnere erstatningsvarer vil vi dekke eventuelle tilleggskostnader
Se også forbrukerrådet eller angrerettloven.

10. Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I henhold til GDPR-kravene vil vi med dette opplyse om våre retningslinjer i forhold til behandling av dine personopplysninger.

I forbindelse med bestillingen, godtar du at Probat vil lagre og bruke informasjonen din. Personopplysningene du gir oss blir brukt for å sikre leveransene til deg, og dersom du har samtykket til dette, gi deg tilbud og opplysninger om vårt sortiment. Vi dokumenterer også ordrehistorikk og all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss.

Opplysningene du gir oss er kun tilgjengelige for Probat, vi deler ikke dette videre. Har du (registrert en profil) hos oss, kan du til enhver tid se og oppdatere, korrigere eller slette kontaktinformasjon du har oppgitt til oss.

11. Kontakt & Support

Se vår kontaktinfo her

12. Cookies

En informasjonskapsel, ofte kalt cookie, er en liten tekstfil som lastes ned og lagres på brukers datamaskin når brukeren åpner en nettside, den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Informasjonskapselen brukes for eksempel til å lagre innloggingsdetaljer, huske handlekurv i nettbutikken eller registrere hvor brukeren beveger seg rundt på nettstedet.

Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen bestilling på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

13. Unntaksgrunner (Force Majeure)

Dersom det inntreffer en uforutsett situasjon som ligger utenfor partenes herredømme og kontroll og som gjør det umulig eller urimelig tyngende for vedkommende part å oppfylle avtalte forpliktelser, anses avtalen ikke som misligholdt så lenge situasjonen vedvarer. Som force majeure anses blant annet brann, naturkatastrofer, knapphet på transport, streik, lockout og mangel på leveranser fra underleverandører. Den part som blir hindret av force majeure, skal uten ugrunnet opphold varsle den andre. Dersom en begivenhet som anses som force majeure vedvarer i mer enn seks måneder, kan begge Parter heve avtalen med umiddelbar virkning.

14. Endring av kontrakt

Etter at kunden har gjort et kjøp har ikke Probat rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

15. Klager

Ved klage, vennligst kontakt oss på butikken@probat.no eller prat@probat.no

16. Tvister og lover

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning.

Probat vil følge vedtak Forbrukertvistutvalget fatter. Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.

17. Copyright

Innhold på Probat sine nettsider er Nye Probat AS sin eiendom. Dette innholdet er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelser av produktene, bilder/grafikk, design og layout, og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Stormberg.